Podnikavá žena - rozhovor s Evou Šedinovou
Na webu Podnikavá žena vyšel rozhovor s naší paní majitelkou Evou Šedinovou. Pokud chcete vědět něco více o naší paní majitelce, přečtěte si následující článek.
Po dvou letech podnikání jí zemřel manžel. Eva se nevzdala a dnes vede luxusní značku kabelek
“Firmu jsme budovali s manželem, ale ten rok poté vážně onemocněl a po dvou letech zemřel. Musela jsem se plně začít věnovat firmě i po ekonomické stránce, protože do té doby jsem měla na starost pouze odbornou a technickou stránku výroby.”
Eva si vyzkoušela pozici zaměstnance, kde byla velmi spokojená, ale v té době chtěla zkrátka dokázat víc, zrealizovat svůj sen. Proto začala podnikat. Neviděla nikdy velký rozdíl v tom být zaměstnaná a podnikat. V práci si plnila své pracovní povinnosti stejně odpovědně jako podnikatelka. Domnívá se, že to je o člověku, jak to má v sobě nastavené a jak byl vychovaný. Ze svého nynějšího pohledu však uznává, že zaměstnanci mají daleko jednodušší život. Podnikání je v jejích očích stále náročnější, co se týká administrativy, přístupu a zodpovědnosti lidí. Připouští, že podnikatelé mají více svobody, ale za cenu stresů a probdělých nocí.
Firmu Elega se úspěšně daří rozvíjet již 26 let. Zajišťuje tak práci pro 80 lidí, což v tomto oboru není zrovna jednoduché. Nemyslete si, že je to procházka růžovým sadem. Ve firmě se potýkají s různými překážkami, jako v každém jiném podniku. Bojují především s nedostatkem kreativních a manuálně zručných lidí. Podle Evy dnes málokdo z mladých lidí chce pracovat manuálně a ještě k tomu přemýšlet.
Na otázku, zda se Eva v podnikání poučila z nějaké chyby, odpověděla, že se zahraničním obchodním partnerům nesmí dát zboží bez platby předem nebo uzavřených akreditivů. Je skvělé, když se podnikatelé nebojí sdílet své přešlapy a pomáhat tak dalším podnikavým lidem neudělat stejnou chybu. Naštěstí firma funguje skvěle i nadále a Eva si jen přeje, aby udržela výrobu v Čechách a nemusela ji jako většina značek převést na východ.
Na závěr nám Eva svěřila své motto, které ji motivuje ke každodenní náročné práci a to, proč ji její podnikání tak baví.
“Tvé kabelky si kupují ženy, které si chtějí udělat radost, tak jim ji dělej.”